Toetsing is een belangrijk onderdeel van het onderwijs. Het maken van een goede toets is echter niet eenvoudig. Wat moeten de leerlingen eigenlijk precies weten en kunnen? En hoe maak je een toets waarin de leerdoelen worden getoetst en waarin niet alleen wordt getoetst of de leerlingen de stof hebben onthouden maar ook of ze het hebben begrepen en kunnen toepassen?
Op de scholen worden manieren toegepast om toetsen te ontwerpen, zoals OBIT en RTTI. In deze opdracht ga je onderzoeken wat het beleid is op het gebied van toetsing op jouw stageschool. Vervolgens ga je zelf een toets ontwerpen, afnemen en beoordelen. Tenslotte reflecteer je op het hele proces.
Literatuur & bronnen
Wordt aangeboden door de docenten.
Vorm
De opdracht wordt uitgezet tijdens een startbijeenkomst. Tijdens een volgende intervisie- bijeenkomst worden ervaringen gedeeld en problemen besproken.
Leerdoelen
De student
Opdracht
Maken van een toets en een reflectieverslag over het proces en de opbrengst.